Наступність між початковою та середньою ланками освіти при в
| |
Надежда | Дата: Понедельник, 20.10.2014, 14:07 | Сообщение # 1 |
Лейтенант
Группа: Администраторы
Сообщений: 51
Статус: Offline
| На данной ветке форума оставляем свои ответы после работы с модулем Федченко Л.Я. Коллеги! Сначала пишем свою фамилию, а потом комментарий! По логину и электронному адресу руководитель курсов вас не распознает. Кому тогда зачёт ставить? Чтобы исправить свой комментарий, надо нажать справа внизу на прямоугольник с надписью "EDIT"
|
|
| |
Vesna | Дата: Четверг, 23.10.2014, 23:12 | Сообщение # 16 |
Рядовой
Группа: Курсы
Сообщений: 8
Статус: Offline
| 1. Малюга Оксана Володимирівна 2. НВК "гімназія-школа"№1 3. У нашому закладі початкова школа є базою для гімназичних класів, тому перехід учнів у старшу школу й адаптація у першому гімназичному класі завжди актуальна. 4. З огляду на собивості закладу й аналізу результативності учнів у п'ятому класі я розробила систему моніторингового дослідження щодо готовності дітей у пропедевтичних профільних класах гімназії. Через гуртову роботу вдслідковую розвиток здібностей учня з 1-го класу. Потягом 2-4 класу готую до Державної підсумкової атестації й до навчання в основній школі, проводжу відслідкування аналізу та корекцію попредметно (семестрові, річні), якості написання контрольних та творчих робіт, виявлення здібностенй з предметів математичного та гуманітарного напрямку, рівня розвитку самоосвітньої компетентності. Отримані результати постійно фіксую у зведених таблицях. Кольором познчаю нахили дитини до певного предмету. Проводжу анкетування учнів, співбесіди, тести, які допомагають визначити готовність дитини до переходу. Знайомлю з кабінетами та вчителями старших класів (екскурсія у світ фізики). На уроках - диференційні завдання за рівнями складності, враховуючи здібності; застосування знань на практиці, у відомих життєвих ситуаціях. У 4 класі до роботи підключається психолог. Одночасно проводиться робота з батьками. В кінці 4 класу (у травні) на педконсіліумі для вчителів, які будуть викладати у наступному році озвучуються списки учнів за класами, які утверджуються на основі результатів досліджень учителя, висновків психолога, бажань батьків та учнів. На цьому ж педконсіліумі називаються проблеми, з якими стикаються вчителі і на що треба звернути увагу. У жовтні, на другому педконсиліумі, обговорюється адаптація учнів і підводяться підсумки усієї роботи учителя за цією проблемою. Визначаються нові робочі моменти, над якими знов починається робта з 1 класу. 5. Предметна наступність завжди зустрічає перепони, тому зміни, що відбуваються зараз, необхідні. Перш за все підручники, з оформленням , наближеним до дітей цього віку і змістом, який заохочує до навчання. Критерії оцінювання, но які діти важко налаштовуються. 6. Згодна, що оцінювати учнів у перші 1-2 місяці недоречно. Що до другого класу,то ми можемо прийняти таке рішення на нараді. А у пятому класі? 7. Педагогічні наради з впровадження нового Держстандарту провели у минулому році (2). 7. Найбільш цінною для мене у модулі були поради батькам і додаток №2. Щиро вдячна за викладену тему.
|
|
| |
Гость | Дата: Четверг, 23.10.2014, 23:23 | Сообщение # 17 |
Группа: Гости
| Билоус Ирина Борисовна оош№9 г.Мариуполь Хочу поблагодарить автора за статью. Проблема адаптации для меня очень актуальна, т. к. я только выпустила 4-й класс. Полностью согласна с автором по поводу совокупности перемен, происходящих в жизни пятиклассника. Из собственных наблюдений отмечу, что вместе со сменой обстановки, большим количеством учителей, увеличением нагрузки, сменой кл. руководителя у пятиклассников происходят еще и перемены в их сознании и психоэмоциональном состоянии. Очень важно, чтобы в это время дети ощущали внимание и поддержку со стороны всех учителей преподающих в классе. Чтобы видели, что в их успехах заинтересованы не только они, но и учителя, не боялись говорить о своих проблемах. В 4-м классе я держала тесный контакт с будущим кл. руководителем своих учеников. Приглашала на кл. часы, праздники, мероприятия, чтобы поближе познакомить с детьми, показать их в работе и на отдыхе, открыть чем они" дышат". В апреле родители учеников уже были знакомы с будущим кл. руководителем своих детей. Сейчас я постоянно поддерживаю контакт со своими пятиклашками, обсуждаю их проблемы с классным руководителем и учителями предметниками. Это очень помогает облегчить детям адаптацию к средней школе. Такой контакт просто необходим. Считаю, что для успешной адаптации в школе должна проводиться совместная работа администрации, учителей -предметников , кл. руководителей начиная с 4-го класса. Учителя нач. школы должны знать требования к пятиклассникам, а учителя старшей школы - знакомиться с программными требованиями к выпускникам нач. звена ,посещать уроки в 4-м классе. Это значительно облегчит работу по адаптации. Думаю, что цель этой статьи мною достигнута.
|
|
| |
Аннушка | Дата: Пятница, 24.10.2014, 17:37 | Сообщение # 18 |
Рядовой
Группа: Пользователи
Сообщений: 7
Статус: Offline
| Cуржук А.В. Подробно изучила и проработала статью Федченко Л. Я. Я считаю,что для успешного решения проблемы преемственности на современном этапе необходимо: полностью согласовать требования к математической подготовке учащихся, сформулированные в программах начальной и основной школы; согласовать методы обучения, обеспечивающие достаточную подготовку учащихся младших классов к восприятию обобщенных фактов, правил, законов, адаптацию школьников к дедуктивному методу изложения; строить обучение математике так, чтобы достижение учащимися обязательных результатов обучения было безусловным требованием и непременно контролировалось; выявить опорные умения для смежных дисциплин; сгладить переход от одного учителя ко многим учителям-предметникам; создать оптимальные условия для реализации системы средств обучения, разработать комплекс учебных пособий. установить тесную связь в методах работы с учащимися между учителями 4-х и 5-х классов. Спасибо Федченко Л.Я. за предоставленный материал.
|
|
| |
Atom13 | Дата: Пятница, 24.10.2014, 18:46 | Сообщение # 19 |
Рядовой
Группа: Пользователи
Сообщений: 13
Статус: Offline
| Ахбаш Т.В. ОШ №68 Изучила и проработала статью Федченко Л.Я. Переход учащихся в среднее звено из начальной школы очень важный и непростой момент в их жизни. Увеличивается нагрузка, нужно привыкнуть к новым учителям и их требованиям, кабинетной системе. Поэтому очень важно учителям начальных классов проводить в 4 классе подготовительную работу с детьми и их родителями для перехода в среднее звено школы. Осуществлять приемственность между начальной и средней школой Спасибо автору за системное изложение материала
|
|
| |
Ольга Ордынцева | Дата: Пятница, 24.10.2014, 20:43 | Сообщение # 20 |
Группа: Гости
| Ордынцева О.В. Очень актуальная статья. Действительно, для ребят переход из начального звена в среднее - очень сложный период. Необходима помощь, поддержка педагогов, родителей. Очень близка мне по духу переемственность учителей - когда будущие классные руководители и предметники общаются с четвероклассниками, посещают уроки. Несомненно, пятиклассникам просто необходима на каждой перемене опека их классного руководителя, своевременная помощь психолога. Еще один важный момент - знание учителя начальных классов программы и требований среднего звена. Именно от качественной подготовки в четвертом классе зависит успешность учащихся в пятом классе.
|
|
| |
lyba | Дата: Пятница, 24.10.2014, 22:54 | Сообщение # 21 |
Рядовой
Группа: Пользователи
Сообщений: 6
Статус: Offline
| Колесник Л.В. Большое спасибо Федченко Л.Я. за предоставленный материал.Считаю, что каждый ребенок переходя в 5 класс оказывается в стрессовой ситуации.Для детей меняется все -от кабинетной системы и разных учителей до манеры преподавания каждым учителем-предметником.Полностью согласна с автором-в адаптационный период необходимо особое внимание к детям и учителей, и родителей.В нашей школе классный руководитель заранее знакомится с характеристиками и с самими детьми, с родителями еще в 4 классе.Считаю верным ,что учитель начальных классов должен знать программу 5 класса, особенно по математике,что бы подготовить детей к средней школе.Педагог должен дать хорошую базу для дальнейшего успешного обучения. Спасибо автору.
|
|
| |
Atom13 | Дата: Суббота, 25.10.2014, 00:03 | Сообщение # 22 |
Рядовой
Группа: Пользователи
Сообщений: 13
Статус: Offline
| Вербина Т. П. УВК "Школа-лицей" № 69 Изучила и проработала статью Федченко Л. Я. Действительнопереход из начального в среднее звено традиционно считается одной из наиболее сложных педагогических проблем, а период адаптации в пятом классе одним из труднейших периодов школьного обучения. Статья очень актуальна т. к. далеко не каждый ребенок с легкостью переходит на эту новую жизненную ступень. Не следует забывать,что пятиклассник-это ужемладший подросток, и подходы к его обучению нужно строить в соответствии с этим возрастным периодом.
|
|
| |
Лисенок | Дата: Суббота, 25.10.2014, 11:56 | Сообщение # 23 |
Рядовой
Группа: Курсы
Сообщений: 6
Статус: Offline
| Лісовська І.В. Івашкіна І.В. Ми повністю погоджуємося з тим ,що перехід до основної школи це серйозний крок для дитини 10-12 років. Саме цей вік вважають пограничним між дитинством та підлітковим.Це відчуття дорослості ,яке потребує довірливого ставлення з боку дорослих,як батьків так і вчителів.Дуже важливо ,щоб вчитель контролював не лише результат навчальної роботи школярів ,а і оцінював дитячу творчість,ініціативу, самостійність, тільки тоді процесс навчання для учня не втрачає свою актуальність.Зміна форм навчання теж відіграє значну роль для учня 5 класу.Замість одного свого класу ,де проходили уроки,несподівано з"являється багато вчителів-предметників, стосунки з якими торкаються переважно успішності й поведінки на уроках.Виникає обставина своєрідної бездоглядності дітей у приміщенні школи.Відповідь на питання,як допомогти учневі прожити цей складний період пов"язана з підготовчою роботою вчителів.Так на протязі майже року вчителі старшої ланки мають змогу спостерігати за позакласною діяльностью учнів 4 класу,відвідуючи шкільні заходи.А починаючи з квітня мають змогу побачити учнів на уроці,познайомитись з методами і формами вкладання і перевірки матріалу.В свою чергу учитель початкової ланки повинен знати і сформувати на початковому етапі навчання загальні навчальні вміння, навички й способи діяльності. Так вирішення питань наступності початкової і основної шкіл пов"язане зі створенням перспективного навчального середовища як школи дорослішання підлітка,яка за висловом Вигодського, стала б "джерелом розвитку" кожного школяра. Дякуємо за матеріал.
|
|
| |
Валентина | Дата: Суббота, 25.10.2014, 12:16 | Сообщение # 24 |
Рядовой
Группа: Пользователи
Сообщений: 7
Статус: Offline
| Сильченко В. Н. Проблема адаптации пятиклассников всегда актуальна.В статье Федченко она раскрывается с разных сторон-участников учебного процесса, и по-моему важно именно единство в работе по этой проблеме, стремление помочь детям, а следовательно и самим педагогам легко и быстро пройти этот переходный период. Из опыта совместного с родителями педагогического консилиума по адаптации пятиклассников многое вышесказанное подтверждается, но родителями и преподавателями математики была высказана мысль о необходимости оценок с начала учебного года. доступных домашних заданий , самостоятельных работ в том привычном учебном режиме , к которому дети приучены, так как отмена этого вносит дезорганизацию в учебный процесс. Достаточно подход сделать более лояльным, расположить к себе детей и заинтересовать их, сдружиться с ними и помочь.
|
|
| |
Люда3480 | Дата: Суббота, 25.10.2014, 23:46 | Сообщение # 25 |
Рядовой
Группа: Курсы
Сообщений: 7
Статус: Offline
| Лазаренко Л.А. Переходя в среднее школьное звено учащиеся вынуждены проходить очередной адаптационный период. Насколько успешно и плавно произойдет новое вхождение в учебный про- цесс зависит от педагогов начального и среднего звена. Тема преемственности поколений поднимается регулярно, однако часто это происходит формально. Преподаватели на- чального звена должны предвидеть с какими трудностями столкнутся ученики в 5 классе, а учителя-предметники должны изучить степень и уровень готовности учащегося 4-го класса к новым восприятиям. Тему отработала, благодарю за предоставленную информацию.
|
|
| |
Москвіна Смвітлана | Дата: Воскресенье, 26.10.2014, 01:23 | Сообщение # 26 |
Группа: Гости
| Дійсно, найвважливаше для вчителів молодшої та середньої ланок є процес наступності. Та як небхідно навчити дитину мислити, ставити питання, пояснювати дії. Наступність між початковою та середньою школою цілеспрямована та різноманітна психлолго-педадогічними діями, як інструмент, ща дозволяє проникнути до суті дидактико-методичних проблем, досліджувати та керувати багатостороннім процесом навчання. Доступність может бути досягнето завдяки відповідності способу навчання згідно віковим особливостям дітей. Якщо вчитель не стимулює ініціативу, самостійність, дитячу творчість, а лише "контролює" результати, то таке навчання втрачає привабливість і актуальність. Часто невипровдані високі вимоги вчителів-предметників, яку спеціалізуються на роботі в старших класах, ускладнюють навчання дітей. Саме тому вчителям необхідно звернути увагу на психолого-фізиологічні особливості 5-ти класників. Наша школа намагається налогоджувати наступність молодших школярів при переході у середню ланку. Створити спокійну, доброзичливу обстановку при цьому переході. Наприкінці 4-ого класу майбутні вчителі-предметники відвідують уроки у початковій школі. Тому вчителі початкової школи повинні знати вимоги до середньої ланки, а вчителі-предметники - вимоги у початковій школі. Щиро дякую вам за наданий матеріал!
|
|
| |
Гость | Дата: Воскресенье, 26.10.2014, 18:10 | Сообщение # 27 |
Группа: Гости
| Петрова Н.О.,м. Маріуполь Розв’язання проблем наступності між початковою та основною ланками школи під час вивчення курсу математики є вкрай важливими. Їх можна порівняти із будівництвом споруди, де важливо мати міцний фундамент, адже інакше споруда не буде стійкою. Підготовка до роботи в 5 – му класі у вчителів математики має починатися задовго до 1 вересня. Необхідно познайомитися зі своїм майбутнім класом та їх вчителем, корисно відвідувати уроки в цьому класі, вивчити систему роботи вчителя початкової школи, ознайомитися зі специфікою викладання уроків математики. Звісно, це передбачає багато роботи, але першим і важливим фактором, що вплине на подальшу роботу, є порівняння програм з математики для 4 – го та 5 – го класів загальноосвітньої школи, визначення вимог до загальноосвітньої підготовки учнів 4 – го класу, опрацювання орфографічних вимог до ведення записів у зошитах тощо.
|
|
| |
Инесса | Дата: Понедельник, 27.10.2014, 20:20 | Сообщение # 28 |
Рядовой
Группа: Творческая мастерская
Сообщений: 6
Статус: Offline
| Гриченко г. И. Вопросы преемственности начального и среднего звена были постоянно очень важными при переходе учащихся в 5 класс. С целью адаптации учеников к условиям обучения в среднем звене учителями нашей школы проводятся предметные заседания круглого стола преподавателей 4 - 5 классов, на которых обсуждаются вопросы преемственности. Администрация школы организовывает взаимопосещение уроков, знакомит учащихся 4 классов с будущим классным руководителем. Учителя 4-ых классов приглашают учителей 5-ых классов на родительские собрания. Целью таких собраний является ознакомление родителей с требованиями 5-го класса, в частности программного материала уроков математики. Большое спасибо за предоставленный материал, который позволит избежать трудностей в вопросах преемственности 4-5 классов.
|
|
| |
yurii | Дата: Понедельник, 27.10.2014, 20:50 | Сообщение # 29 |
Рядовой
Группа: Пользователи
Сообщений: 6
Статус: Offline
| Гах И.Н.,г. Мариуполь Большое спасибо Федченко Л.Я. за материал.Поступление в школу и переход из 1 ступени во 2 ступень – это переломныймомент в жизни ребенка, так как осуществляется переход к новому образу жизни, к новым условиям деятельности, к новому положению в обществе, к новым взаимоотношениям с взрослыми, сверстниками, с учителями. Поэтому необходимо поддержка преподавателей математики к нормальной адаптации у детей к этой точной и важной науке.
|
|
| |
Galina | Дата: Вторник, 28.10.2014, 00:00 | Сообщение # 30 |
Рядовой
Группа: Пользователи
Сообщений: 6
Статус: Offline
| Гвоздь Г. І. На власному досвіді впевнилася .що етап переходу від початкової школи до середньої - тривалий.Мені здається .що відповідальність лягає і на плечі батьків,своєчасно повідомляти вчителя про труднощі і долати їх на ранньому етапі.Часто діти мало орієнтуються у практичній діяльності,наприклад,визначенні часу за годинником.Отже.важливо в 4 класі більше вводити дидактичні ігри з роботою над іменованими числами.Дякую за матеріал Федченко Л.Я.обов язково ознайомлюсь з новою навчальною програмою з "Математики"для 5 класу.
|
|
| |
|